0 of 5 Vragen completed
Vragen:
Je hebt de procesonderdeel al eerder voltooid. Daarom kun je hem niet meer opnieuw starten.
Procesonderdeel is aan het laden…
Je moet inloggen of inschrijven om de procesonderdeel te starten.
U moet eerst het volgende invullen:
5 vragen. Gebruik het dashboard voor een uitgebreide analyse, vergelijking en adviezen.
Uw tijd:
De tijd is verstreken
You have reached 0 of 0 point(s), (0)
Behaalde punt(en): 0 of 0, (0)
0 verslag(en) in afwachting (mogelijke punt(en): 0)
Hoe schrijven nieuwe patiënten zich in?
Mondeling/persoonlijk aan de balie
Schriftelijk/per brief
Digitaal
U bent wettelijk verplicht de identiteit van een nieuwe patient lijfelijk te controleren. Laat daarom de nieuwe patient bij zijn eerste bezoek aan de praktijk een geldig identiteitsbewijs meenemen.
Legt u het emailadres van uw patiënt vast?
Voordelen email:
U kunt zelf bepalen wanneer u de vragen beantwoord (bij e-mail en messenger).
U heeft de tijd om waar nodig nog iets op te zoeken in het dossier van de patiënt.
Minder volle wachtkamers, want een deel van de consulten kan al online worden afgehandeld.
Let er wel op dat u medische gegevens altijd veilig verstuurt.
Biedt u patiënten de mogelijkheid om te beeldbellen (videoconsult)?
Ervaring van een huisarts: “Het prettige aan een videoconsult is dat je de patiënt op afstand goed kunt zien, hierdoor kun je de klachten beter inschatten. Ik laat patiënten bepaalde testjes doen, zodat ik op afstand toch een onderzoek kan uitvoeren en een diagnose kan stellen. Met behulp van het videoconsult kan ik goed het klinisch beeld bepalen. Als ik iemand alleen telefonisch spreek, mis ik veel informatie die het beeldbellen mij wel geeft.”
Beschikt u over een module die u tijdens het consult patiënt-specifieke reminders biedt over dossier, beleid of medicatie?
Huisartsen kunnen veel baat hebben bij tools die helpen bij het kiezen van de juiste behandeling voor hun patiënten. Beslissingsondersteunende systemen kunnen de kwaliteit van zorg voor patiënten verbeteren en zelfs levens redden.
Beschikt u over de mogelijkheid om uw patiënten digitaal een samenvatting van het consult te verzenden? (te denken valt aan een gepersonaliseerde digitale patiëntenbrief waarin de consultgegevens, behandeladviezen en eventuele vervolgafspraken zijn opgenomen)
Patiënten vergeten een deel van het gesprek met de huisarts. Het nasturen van een samenvatting van het gesprek ondersteunt de communicatie tussen arts en patiënt en tussen patiënt en zijn of haar familie. En tussen de specialist en huisarts. Zo draagt het aantoonbaar bij aan zowel patiënttevredenheid als aan medische uitkomsten.
TODO: Onderzoek de mogelijkheid om om een samenvatting van het consult na te zenden.Voor veel patiënten is het prettig om de verstrekte informatie tijdens een consult of visite nog eens na te lezen.